Algemene
voorwaarden van Weekly Flower
Oude Leedeweg 38, 2641
NS Pijnacker
Op alle
Overeenkomsten die Klant met Weekly Flower aangaat, en op
alle diensten en/of producten van Weekly Flower die Klant
afneemt, zijn deze Voorwaarden van toepassing. Deze Voorwaarden zijn te allen
tijde beschikbaar op de Website van Weekly Flower, en zijn voor
of bij het aangaan van de Overeenkomst aan Klant elektronisch ter hand gesteld.
Begrippen met een hoofdletter geschreven hebben de betekenis die daaraan in
deze Voorwaarden wordt toegekend. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen
enkelvoud en meervoud.
- DEFINITIES
- “Abonnement“:
een Overeenkomst tussen Weekly Flower en Klant voor het op periodieke
basis gedurende langere tijd leveren door Weekly Flower van één of meer
al dan niet verschillende soorten producten, zoals bloemen, planten,
bijbehorende accessoires, en eventuele bijbehorende diensten, een en
ander zoals nader overeengekomen per individuele Overeenkomst;
- “Bedenktijd“:
de in artikel 9.1 van de Voorwaarden bedoelde termijn;
- ” Weekly
Flower “: de besloten vennootschap Weekly Flower Nederland B.V.,
gevestigd aan de Oude Leedeweg 38, 2641NS te Pijnacker, ingeschreven in
het register van de Kamer van Koophandel onder nummer 75775964;
- “Klant“:
de afnemer, zijnde consument of een partij handelend voor beroep of
bedrijf, die met Weekly Flower een Overeenkomst aangaat;
- “Overeenkomst“:
iedere door Klant geaccepteerde of uitgevoerde van Weekly Flower afkomstige
offerte, iedere bestelling die Klant bij Weekly Flower plaatst, of iedere
andere overeenkomst die Klant aan Weekly Flower bindt;
- “Persoonsgegevens“:
alle persoonsgegevens in de zin van EU Verordening 2016/679 (Algemene
Verordening Gegevensbescherming) die betrekking hebben op Klant, met
inbegrip van betalingsgegevens;
- “Voorwaarden“:
deze algemene voorwaarden, met inbegrip van toekomstige bijgewerkte
versies daarvan;
- “Website“:
de website www.weeklyflower.nl of andere website via welke Weekly Flower haar
diensten en/of producten op afstand aanbiedt aan Klant.
- EEN ABONNEMENT BIJ Weekly
Flower
- Contracteren met Weekly Flower geschiedt
uitsluitend op afstand. Tussen Weekly Flower en Klant komt een
Overeenkomst, al dan niet zijnde een Abonnement, tot stand via de Website
op het moment dat de Klant een bestelling plaatst, of kenbaar maakt een
aanbieding of offerte van Weekly Flower te accepteren.
- Om voor een Abonnement in aanmerking te komen,
moet Klant:
- Woonachtig
zijn in Nederland;
- Niet
woonachtig zijn op de Waddeneilanden;
- VERPLICHTINGEN KLANT
- Bij het aangaan van een Overeenkomst is Klant
verplicht om zijn of haar Persoonsgegevens correct en naar waarheid op te
geven aan Weekly Flower en/of een partij die Weekly Flower inschakelt ter
uitvoering van de Overeenkomst. Klant dient de opgegeven Persoonsgegevens
te controleren alvorens het aangaan van de Overeenkomst te bevestigen.
- Klant dient zorgvuldig om te gaan met de
inloggegevens die Weekly Flower Klant verstrekt om toegang te kunnen
verkrijgen tot (een account op) de Website. De inloggegevens zijn niet
overdraagbaar. Klant is jegens eenieder verplicht volstrekte
geheimhouding te betrachten over de inloggegevens en zal de inloggegevens
op een veilige plaats bewaren.
- PRIJS
- Klant is de per Overeenkomst overeengekomen
prijs verschuldigd op de per Overeenkomt overeengekomen momenten.
- Weekly Flower behoudt zich het recht voor om de
prijzen van de door haar in de vorm van Abonnement aangeboden en nog te
leveren producten tijdens de looptijd van het Abonnement te wijzigen,
bijvoorbeeld met betrekking tot uitbreiding van de variëteit in bloemen
en de dienstverlening (zoals het aantal bezorgdagen), waarbij Weekly
Flower Klant uiterlijk 14 dagen voordat een wijziging effect heeft zal
informeren.
- Klant zal bij een wijziging die resulteert in
prijsverhoging gerechtigd zijn om de Overeenkomst binnen 10 dagen op te
zeggen zonder dat Klant enige vergoeding verschuldigd is voor niet
geleverde producten.
- Acties en aanbiedingen gelden zolang de voorraad
strekt.
- BETALING
- Voor de betaling kan Klant uitsluitend gebruik
maken van de door Weekly Flower op de Website aangeboden
betalingsmogelijkheden.
- Ingeval Klant gebruik wenst te maken van een
automatische incasso, geeft Klant aan Mollie B.V. toestemming om namens Weekly
Flower door middel van een SEPA-machtiging ook toekomstige betalingen van
het betreffende rekeningnummer te innen.
- Betaling dient plaats te vinden uiterlijk binnen
14 dagen nadat een Overeenkomst tot stand is gekomen. Periodieke betaling
vindt plaats voorafgaand aan elke serviceperiode.
- Bij niet tijdige betaling, bijvoorbeeld door
stornering van de afgeschreven bedragen of wegens ontoereikend saldo op
de betreffende rekening, is Weekly Flower gerechtigd wettelijke
handelsrente in rekening te brengen. Ingeval de Klant na aanmaning
verzuimt het volledige verschuldigde bedrag te betalen, is Weekly Flower gerechtigd
een incassobureau in te schakelen en de diensten van Weekly Flower voor
de betreffende Klant te blokkeren. De gerechtelijke en
buitengerechtelijke kosten van het incasso zullen voor rekening van de
Klant komen.
- Facturen en betalingsherinneringen worden door Weekly
Flower uitsluitend elektronisch aangeboden aan Klant. Hierbij zijn de
door Klant verstrekte Persoonsgegevens leidend.
- Het door Weekly Flower te incasseren bedrag is
gelijk aan het bedrag van de door Klant tijdens de periode waar de
incasso betrekking op heeft bestelde producten. In geval van periodieke
betaling is het door Weekly Flower te incasseren bedrag eveneens gelijk
aan het bedrag van de door Klant tijdens de periode waar de incasso
betrekking op heeft bestelde producten en dientengevolge kan het te
incasseren bedrag verschillen van de vorige periode.
- KORTINGSCODES
- Weekly
Flower -kortingscodes mogen niet gebruikt worden voor eigen commerciële doeleinden
en/of andere doeleinden dan waarvoor deze zijn uitgegeven. Het is Klant
niet toegestaan om persoonlijke kortingscodes te delen met voor Klant
onbekende derden.
- Het is
Klant niet toegestaan om de naam en het logo Weekly Flower en alle
mogelijke combinaties van verkeerde spelling te gebruiken in enige uiting
of voor eigen commerciële doeleinden.
- Iedere
(poging tot) fraude of andere niet-toegestane handeling wordt
geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van kortingscodes wordt
ontzegd. Weekly Flower behoudt zich het recht om de verkregen korting en
het opgebouwde tegoed met terugwerkende kracht te verrekenen.
- ONDERBREKEN, OPZEGGEN OF
WIJZIGEN VAN OVEREENKOMST DOOR KLANT
- Klant met
een overeenkomst voor onbepaalde tijd is gerechtigd om via de Website,
schriftelijk of overige door Weekly Flower ondersteunde kanalen
(waaronder WhatsApp en telefoon), de Overeenkomst te allen tijde
tijdelijk te onderbreken, te wijzigen of op te zeggen met inachtneming
van de daartoe overeengekomen opzegtermijn, dan wel de voor een
bestelling relevante Persoonsgegevens te wijzigen, vóór de eerstvolgende
bezorging.
- Voor
bezorgingen die gepland staan hanteert Weekly Flower uiterlijk 3 dagen
voor de bezorg dag als moment waarbinnen Weekly Flower de in artikel 7.1
bedoelde wijziging of mededeling van Klant moet hebben ontvangen en
bevestigd.
- De klant
met een overeenkomst voor bepaalde tijd en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elekriciteit daaronder begrepen) of diensten, te
allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met
inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Verlenging
1.
Een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde
duur.
2.
In afwijking van het
vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en
tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal
drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3.
Een overeenkomst die voor bepaalde
tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de
consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst
strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
4.
Een overeenkomst met beperkte duur
tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend
voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of
kennismakingsperiode.
4. Duur
1. Als
een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een
jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één
maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór
het einde van de overeengekomen duur verzetten.
- LEVERING, LEVERTIJD EN
UITVOERING
- Weekly
Flower bezorgt overal in Nederland met uitzondering van de
Waddeneilanden.
- Levering
geschiedt op het bij de bestelling door Klant opgegeven adres.
- Bezorging
is alleen mogelijk op de door Weekly Flower aangegeven dagen.
- Klant is
verplicht zeker te stellen dat de persoonlijke overdracht van de
producten op het door Klant opgegeven bezorgadres mogelijk is. Mocht de
overdracht niet mogelijk zijn, dan is Klant in gebreke m.b.t.
acceptatie.
- Als de
persoonlijke overdracht van de producten niet mogelijk is, kan aan de
Overeenkomst worden voldaan door de producten aan te bieden bij buren of
voor de deur van de woning van Klant of de door hem aangewezen derde te
plaatsen. Klant geeft hiervoor toestemming. Mochten de producten op het
moment van de persoonlijke overdracht nog niet betaald zijn conform de
Overeenkomst, dan behoudt Weekly Flower de eigendom totdat het koopbedrag
volledig betaald is.
- Weekly
Flower is gerechtig om ter uitvoering van een Overeenkomst derde partijen
in te schakelen.
- HERROEPINGSRECHT EN RETOURNEREN
- Het
uitgangspunt is dat bij de aankoop van producten op afstand, de Klant,
indien Klant handelt als consument, een wettelijk herroepingsrecht
toekomt. Het betekent dat Klant gerechtigd is om een Overeenkomst zonder
opgaaf van redenen gedurende 14 dagen te ontbinden (“Bedenktijd“).
Hiervoor gelden belangrijke uitzonderingen.
- In
afwijking van artikel 9.1, is wettelijk bepaald dat Klant geen herroepingsrecht
toekomt bij:
- De koop
van producten die snel kunnen bederven of verouderen (zoals bloemen en
planten); en
- Duidelijk
volgens de specificaties van Klant vervaardigde producten die niet zijn
geprefabriceerd en die worden vervaardigd op basis van een individuele
keuze of beslissing van Klant.
- Het
herroepingsrecht tijdens de Bedenktijd geldt dus alleen voor
Overeenkomsten voor zover die betrekking hebben op eenmalige extra’s
(zoals vazen) en waardebonnen, mits deze laatste ongebruikt zijn.
- Als het
herroepingsrecht van toepassing is, gaat de Bedenktijd bij een
Overeenkomst in op:
- De dag
waarop Klant of een door Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder
is, het bestelde product heeft ontvangen; of
- De dag
waarop Klant of een door Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder
is, het laatste product heeft ontvangen, indien Klant in eenzelfde
bestelling meerdere producten heeft besteld die afzonderlijk worden
geleverd; of
- De dag
waarop Klant of een door Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder
is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen indien
de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of
onderdelen.
- In
afwijking van het voorgaande gaat de Bedenktijd bij een Abonnement in op
de dag waarop Klant of een door Klant aangewezen derde, die niet de
vervoerder is, het eerste product heeft ontvangen in het kader van zijn
of haar Abonnement.
- Klant kan
het herroepingsrecht uitoefenen door gebruik te maken van het
modelformulier dat beschikbaar is op de Website.
- Tijdens
de Bedenktijd dient Klant zorgvuldig om te gaan met ontvangen producten
en bijbehorende verpakkingen. Klant zal producten slechts mogen uitpakken
voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij een product wenst te
behouden. Indien Klant van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal Klant
het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs
mogelijk – in de originele staat en verpakking, binnen 14 dagen na het
verlopen van de Bedenktijd aan Weekly Flower retourneren conform de door Weekly
Flower gegeven instructies.
- Een
product waarvoor het herroepingsrecht geldt kan worden geretourneerd aan
het volgende adres: Weekly Flower, Oude Leedeweg 38, 2641 NS Pijnacker.
- Het
uitoefenen van het herroepingsrecht is voor Klant kosteloos, maar de kosten
van retournering komen volledig voor rekening van Klant, tenzij Weekly
Flower Klant uitdrukkelijk heeft aangeboden een geleverd product zelf bij
Klant op te (doen) halen.
- Indien
Klant producten, die onder een Abonnement of Overeenkomst vallen die wordt
herroepen tijdens de Bedenktijd, reeds heeft betaald, zal Weekly Flower de
betaling binnen 30 dagen nadat de producten retour zijn ontvangen, aan
Klant terugbetalen.
- PRIVACY
- Voor het
kunnen voorbereiden, uitvoeren en afhandelen van een Overeenkomst, alsmede
vanwege andere doeleinden, zoals (direct) marketing, verwerken wij
Persoonsgegevens van de Klant. Weekly Flower hanteert een online
privacybeleid waarin informatie wordt verstrekt over de verwerking van
Persoonsgegevens en de rechten die een Klant daarbij heeft.
- Garantie en aansprakelijkheid
- Voor
zover wettelijk toegestaan is Weekly Flower niet aansprakelijk voor enige
indirecte schade, met inbegrip van gederfde winst, misgelopen omzet en
misgelopen kansen, ontstaan door een door haar geleverd product.
- Weekly
Flower garandeert dat een door haar geleverde product geschikt is voor
het doel waarvoor het op grond van de door Weekly Flower verstrekte
informatie bestemd is en garandeert dat de producten voldoen aan de
eventuele wettelijke verplichtingen en andere overheidsvoorschriften die
gelden voor dat gebruiksdoel.
- Klant is
aansprakelijk voor de waardevermindering van een product die is ontstaan
gedurende de Bedenktijd, als een behandeling van dat product door Klant
verder is gegaan dan noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de
werking daarvan vast te stellen.
- Klant is
aansprakelijk voor ieder gebruik dat van zijn inloggegevens wordt
gemaakt.
- Weekly
Flower is wettelijk verplicht Klant eraan te herinneren dat Klant er
recht op heeft dat een afgeleverd product voldoet aan de betreffende
Overeenkomst.
- Wijziging VAN DEZE VOORWAARDEN
- Weekly
Flower behoudt zich het recht voor deze Voorwaarden op elk moment te
wijzigen. Voor zover wettelijk vereist zal Klant over wijzigingen vooraf
worden geïnformeerd.
- Indien de
in artikel 12.1 bedoelde wijziging een wezenlijke wijziging van de door Weekly
Flower toegezegde prestatie inhoudt, zal Klant gerechtigd zijn de
Overeenkomst op te zeggen voordat de betreffende wijziging jegens Klant
effect verkrijgt.
- Het
verdient aanbeveling voor Klant om de Website regelmatig te raadplegen om
te borgen dat Klant op de hoogte is van de meest recente versie van de
Voorwaarden.
- ONTBINDING
- Indien de
Klant zijn verplichtingen onder een Overeenkomst, bijvoorbeeld de
betalingsverplichting, niet nakomt dan is Weekly Flower gerechtigd om
Klant middels een ingebrekestelling de gelegenheid te geven om binnen een
door Weekly Flower gestelde termijn alsnog aan zijn verplichtingen te
voldoen, en indien nakoming uitblijft, de Overeenkomst buiten rechte te
ontbinden.
- Weekly
Flower behoudt zich te allen tijde het recht voor om naast ontbinding van
de Overeenkomst ook volledige vergoeding van alle schade, met inbegrip
van incassokosten, op Klant te verhalen.
- OVERIGE BEPALINGEN
- Op
afwijkende en/of aanvullende bedingen kan door Klant slechts een beroep
worden gedaan indien en voor zover deze door Weekly Flower uitdrukkelijk
zijn aanvaard.
- Andere
algemene voorwaarden dan deze Voorwaarden zijn niet van toepassing. Voor
zover noodzakelijk wijst Weekly Flower de toepasselijkheid van algemene
(inkoop)voorwaarden van Klant uitdrukkelijk van de hand.
- Niets in
deze Voorwaarden beoogt een overdracht of licentie van
intellectuele-eigendomsrechten van Weekly Flower ten gunste van Klant te
bewerkstelligen of tot stand te doen komen. Weekly Flower behoudt zich te
dien aanzien uitdrukkelijk alle rechten voor.
- Een
Overeenkomst, of enige rechten en verplichtingen daaronder, mag/mogen
door Klant niet worden overgedragen aan een derde zonder uitdrukkelijke
voorafgaande toestemming van Weekly Flower.
- Weekly
Flower is gerechtigd haar rechten en verplichtingen onder een
Overeenkomst (deels) over te dragen aan een derde. Klant stemt hiermee
in, welke instemming voor zover vereist tevens als medewerking
kwalificeert. Een dergelijke overdracht tast de geldigheid van een
Overeenkomst niet aan.
- De klant is op de hoogte van de risico’s die sommige bloemen met zich meebrengen en accepteert dat hij verantwoordelijk is voor de keuze om de bloemen in huis te nemen. Weekly Flower is niet aansprakelijk voor eventuele schade bij dieren of kinderen.
- GESCHILLEN EN TOEPASSELIJK
RECHT
- Op alle
Overeenkomsten en daaruit voortvloeiende verbintenissen, alsook deze
Voorwaarden, is Nederlands recht van toepassing.
- De
rechtbank te Rotterdam is uitsluitend bevoegd van eventuele geschillen
tussen Weekly Flower en Klant, voortvloeiende uit dan wel anderszins
verband houdende met de Overeenkomst, kennis te nemen, tenzij op grond
van dwingendrechtelijke bepalingen een andere rechter bevoegd is.
-