Algemene
voorwaarden van Weekly Flower

Oude Leedeweg 38, 2641
NS Pijnacker

Op alle
Overeenkomsten die Klant met
Weekly Flower aangaat, en op
alle diensten en/of producten van
Weekly Flower die Klant
afneemt, zijn deze Voorwaarden van toepassing. Deze Voorwaarden zijn te allen
tijde beschikbaar op de Website van
Weekly Flower, en zijn voor
of bij het aangaan van de Overeenkomst aan Klant elektronisch ter hand gesteld.
Begrippen met een hoofdletter geschreven hebben de betekenis die daaraan in
deze Voorwaarden wordt toegekend. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen
enkelvoud en meervoud.

  1. DEFINITIES
    • Abonnement“:
      een Overeenkomst tussen Weekly Flower en Klant voor het op periodieke
      basis gedurende langere tijd leveren door Weekly Flower van één of meer
      al dan niet verschillende soorten producten, zoals bloemen, planten,
      bijbehorende accessoires, en eventuele bijbehorende diensten, een en
      ander zoals nader overeengekomen per individuele Overeenkomst;
    • Bedenktijd“:
      de in artikel 9.1 van de Voorwaarden bedoelde termijn;
    • ” Weekly
      Flower “: de besloten vennootschap Weekly Flower Nederland B.V.,
      gevestigd aan de Oude Leedeweg 38, 2641NS te Pijnacker, ingeschreven in
      het register van de Kamer van Koophandel onder nummer
      75775964;
    • Klant“:
      de afnemer, zijnde consument of een partij handelend voor beroep of
      bedrijf, die met Weekly Flower een Overeenkomst aangaat;
    • Overeenkomst“:
      iedere door Klant geaccepteerde of uitgevoerde van Weekly Flower afkomstige
      offerte, iedere bestelling die Klant bij Weekly Flower plaatst, of iedere
      andere overeenkomst die Klant aan Weekly Flower bindt;
    • Persoonsgegevens“:
      alle persoonsgegevens in de zin van EU Verordening 2016/679 (Algemene
      Verordening Gegevensbescherming) die betrekking hebben op Klant, met
      inbegrip van betalingsgegevens;
    • Voorwaarden“:
      deze algemene voorwaarden, met inbegrip van toekomstige bijgewerkte
      versies daarvan;
    • Website“:
      de website www.weeklyflower.nl of andere website via welke Weekly Flower haar
      diensten en/of producten op afstand aanbiedt aan Klant.
  2. EEN ABONNEMENT BIJ Weekly
    Flower
    1. Contracteren met Weekly Flower geschiedt
      uitsluitend op afstand. Tussen Weekly Flower en Klant komt een
      Overeenkomst, al dan niet zijnde een Abonnement, tot stand via de Website
      op het moment dat de Klant een bestelling plaatst, of kenbaar maakt een
      aanbieding of offerte van Weekly Flower te accepteren.
    2. Om voor een Abonnement in aanmerking te komen,
      moet Klant:
        1. Woonachtig
          zijn in Nederland;
        2. Niet
          woonachtig zijn op de Waddeneilanden;
  1. VERPLICHTINGEN KLANT
    1. Bij het aangaan van een Overeenkomst is Klant
      verplicht om zijn of haar Persoonsgegevens correct en naar waarheid op te
      geven aan Weekly Flower en/of een partij die Weekly Flower inschakelt ter
      uitvoering van de Overeenkomst. Klant dient de opgegeven Persoonsgegevens
      te controleren alvorens het aangaan van de Overeenkomst te bevestigen.
    2. Klant dient zorgvuldig om te gaan met de
      inloggegevens die Weekly Flower Klant verstrekt om toegang te kunnen
      verkrijgen tot (een account op) de Website. De inloggegevens zijn niet
      overdraagbaar. Klant is jegens eenieder verplicht volstrekte
      geheimhouding te betrachten over de inloggegevens en zal de inloggegevens
      op een veilige plaats bewaren. 
  2. PRIJS
    1. Klant is de per Overeenkomst overeengekomen
      prijs verschuldigd op de per Overeenkomt overeengekomen momenten.
    2. Weekly Flower behoudt zich het recht voor om de
      prijzen van de door haar in de vorm van Abonnement aangeboden en nog te
      leveren producten tijdens de looptijd van het Abonnement te wijzigen,
      bijvoorbeeld met betrekking tot uitbreiding van de variëteit in bloemen
      en de dienstverlening (zoals het aantal bezorgdagen), waarbij Weekly
      Flower Klant uiterlijk 14 dagen voordat een wijziging effect heeft zal
      informeren. 
    3. Klant zal bij een wijziging die resulteert in
      prijsverhoging gerechtigd zijn om de Overeenkomst binnen 10 dagen op te
      zeggen zonder dat Klant enige vergoeding verschuldigd is voor niet
      geleverde producten.
    4. Acties en aanbiedingen gelden zolang de voorraad
      strekt.
  3. BETALING
    1. Voor de betaling kan Klant uitsluitend gebruik
      maken van de door Weekly Flower op de Website aangeboden
      betalingsmogelijkheden.
    2. Ingeval Klant gebruik wenst te maken van een
      automatische incasso, geeft Klant aan Mollie B.V. toestemming om namens Weekly
      Flower door middel van een SEPA-machtiging ook toekomstige betalingen van
      het betreffende rekeningnummer te innen.
    3. Betaling dient plaats te vinden uiterlijk binnen
      14 dagen nadat een Overeenkomst tot stand is gekomen. Periodieke betaling
      vindt plaats voorafgaand aan elke serviceperiode.
    4. Bij niet tijdige betaling, bijvoorbeeld door
      stornering van de afgeschreven bedragen of wegens ontoereikend saldo op
      de betreffende rekening, is Weekly Flower gerechtigd wettelijke
      handelsrente in rekening te brengen. Ingeval de Klant na aanmaning
      verzuimt het volledige verschuldigde bedrag te betalen, is Weekly Flower gerechtigd
      een incassobureau in te schakelen en de diensten van Weekly Flower voor
      de betreffende Klant te blokkeren. De gerechtelijke en
      buitengerechtelijke kosten van het incasso zullen voor rekening van de
      Klant komen.
    5. Facturen en betalingsherinneringen worden door Weekly
      Flower uitsluitend elektronisch aangeboden aan Klant. Hierbij zijn de
      door Klant verstrekte Persoonsgegevens leidend.
    6. Het door Weekly Flower te incasseren bedrag is
      gelijk aan het bedrag van de door Klant tijdens de periode waar de
      incasso betrekking op heeft bestelde producten. In geval van periodieke
      betaling is het door Weekly Flower te incasseren bedrag eveneens gelijk
      aan het bedrag van de door Klant tijdens de periode waar de incasso
      betrekking op heeft bestelde producten en dientengevolge kan het te
      incasseren bedrag verschillen van de vorige periode.
  4. KORTINGSCODES
    1. Weekly
      Flower -kortingscodes mogen niet gebruikt worden voor eigen commerciële doeleinden
      en/of andere doeleinden dan waarvoor deze zijn uitgegeven. Het is Klant
      niet toegestaan om persoonlijke kortingscodes te delen met voor Klant
      onbekende derden.
    2. Het is
      Klant niet toegestaan om de naam en het logo Weekly Flower en alle
      mogelijke combinaties van verkeerde spelling te gebruiken in enige uiting
      of voor eigen commerciële doeleinden.
    3. Iedere
      (poging tot) fraude of andere niet-toegestane handeling wordt
      geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van kortingscodes wordt
      ontzegd. Weekly Flower behoudt zich het recht om de verkregen korting en
      het opgebouwde tegoed met terugwerkende kracht te verrekenen.
  1. ONDERBREKEN, OPZEGGEN OF
    WIJZIGEN VAN OVEREENKOMST DOOR KLANT
    1. Klant met
      een overeenkomst voor onbepaalde tijd is gerechtigd om via de Website,
      schriftelijk of overige door Weekly Flower ondersteunde kanalen
      (waaronder WhatsApp en telefoon), de Overeenkomst te allen tijde
      tijdelijk te onderbreken, te wijzigen of op te zeggen met inachtneming
      van de daartoe overeengekomen opzegtermijn, dan wel de voor een
      bestelling relevante Persoonsgegevens te wijzigen, vóór de eerstvolgende
      bezorging. 
    2. Voor
      bezorgingen die gepland staan hanteert Weekly Flower uiterlijk 3 dagen
      voor de bezorg dag als moment waarbinnen Weekly Flower de in artikel 7.1
      bedoelde wijziging of mededeling van Klant moet hebben ontvangen en
      bevestigd.
    3. De klant
      met een overeenkomst voor bepaalde tijd en die strekt tot het geregeld
      afleveren van producten (elekriciteit daaronder begrepen) of diensten, te
      allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met
      inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
      opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. Verlenging

1.     
Een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde
duur.

2.     
In afwijking van het
vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en
tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal
drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3.     
Een overeenkomst die voor bepaalde
tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de
consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst
strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

4.     
Een overeenkomst met beperkte duur
tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend
voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of
kennismakingsperiode.

4.      Duur
1. Als
een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een
jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één
maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór
het einde van de overeengekomen duur verzetten.

  1. LEVERING, LEVERTIJD EN
    UITVOERING
    1. Weekly
      Flower bezorgt overal in Nederland met uitzondering van de
      Waddeneilanden. 
    2. Levering
      geschiedt op het bij de bestelling door Klant opgegeven adres.
    3. Bezorging
      is alleen mogelijk op de door Weekly Flower aangegeven dagen.
    4. Klant is
      verplicht zeker te stellen dat de persoonlijke overdracht van de
      producten op het door Klant opgegeven bezorgadres mogelijk is. Mocht de
      overdracht niet mogelijk zijn, dan is Klant in gebreke m.b.t.
      acceptatie. 
    5. Als de
      persoonlijke overdracht van de producten niet mogelijk is, kan aan de
      Overeenkomst worden voldaan door de producten aan te bieden bij buren of
      voor de deur van de woning van Klant of de door hem aangewezen derde te
      plaatsen. Klant geeft hiervoor toestemming. Mochten de producten op het
      moment van de persoonlijke overdracht nog niet betaald zijn conform de
      Overeenkomst, dan behoudt Weekly Flower de eigendom totdat het koopbedrag
      volledig betaald is. 
    6. Weekly
      Flower is gerechtig om ter uitvoering van een Overeenkomst derde partijen
      in te schakelen.
  2. HERROEPINGSRECHT EN RETOURNEREN
    1. Het
      uitgangspunt is dat bij de aankoop van producten op afstand, de Klant,
      indien Klant handelt als consument, een wettelijk herroepingsrecht
      toekomt. Het betekent dat Klant gerechtigd is om een Overeenkomst zonder
      opgaaf van redenen gedurende 14 dagen te ontbinden (“Bedenktijd“).
      Hiervoor gelden belangrijke uitzonderingen.
    2. In
      afwijking van artikel 9.1, is wettelijk bepaald dat Klant geen herroepingsrecht
      toekomt bij: 
        1. De koop
          van producten die snel kunnen bederven of verouderen (zoals bloemen en
          planten); en
        2. Duidelijk
          volgens de specificaties van Klant vervaardigde producten die niet zijn
          geprefabriceerd en die worden vervaardigd op basis van een individuele
          keuze of beslissing van Klant. 
    3. Het
      herroepingsrecht tijdens de Bedenktijd geldt dus alleen voor
      Overeenkomsten voor zover die betrekking hebben op eenmalige extra’s
      (zoals vazen) en waardebonnen, mits deze laatste ongebruikt zijn.
    4. Als het
      herroepingsrecht van toepassing is, gaat de Bedenktijd bij een
      Overeenkomst in op:
        1. De dag
          waarop Klant of een door Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder
          is, het bestelde product heeft ontvangen; of
        2. De dag
          waarop Klant of een door Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder
          is, het laatste product heeft ontvangen, indien Klant in eenzelfde
          bestelling meerdere producten heeft besteld die afzonderlijk worden
          geleverd; of
        3. De dag
          waarop Klant of een door Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder
          is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen indien
          de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of
          onderdelen.
    5. In
      afwijking van het voorgaande gaat de Bedenktijd bij een Abonnement in op
      de dag waarop Klant of een door Klant aangewezen derde, die niet de
      vervoerder is, het eerste product heeft ontvangen in het kader van zijn
      of haar Abonnement. 
    6. Klant kan
      het herroepingsrecht uitoefenen door gebruik te maken van het
      modelformulier dat beschikbaar is op de Website. 
    7. Tijdens
      de Bedenktijd dient Klant zorgvuldig om te gaan met ontvangen producten
      en bijbehorende verpakkingen. Klant zal producten slechts mogen uitpakken
      voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij een product wenst te
      behouden. Indien Klant van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal Klant
      het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs
      mogelijk – in de originele staat en verpakking, binnen 14 dagen na het
      verlopen van de Bedenktijd aan Weekly Flower retourneren conform de door Weekly
      Flower gegeven instructies.
    8. Een
      product waarvoor het herroepingsrecht geldt kan worden geretourneerd aan
      het volgende adres: Weekly Flower, Oude Leedeweg 38, 2641 NS Pijnacker.
    9. Het
      uitoefenen van het herroepingsrecht is voor Klant kosteloos, maar de kosten
      van retournering komen volledig voor rekening van Klant, tenzij Weekly
      Flower Klant uitdrukkelijk heeft aangeboden een geleverd product zelf bij
      Klant op te (doen) halen.
    10. Indien
      Klant producten, die onder een Abonnement of Overeenkomst vallen die wordt
      herroepen tijdens de Bedenktijd, reeds heeft betaald, zal Weekly Flower de
      betaling binnen 30 dagen nadat de producten retour zijn ontvangen, aan
      Klant terugbetalen.
  3. PRIVACY
    1. Voor het
      kunnen voorbereiden, uitvoeren en afhandelen van een Overeenkomst, alsmede
      vanwege andere doeleinden, zoals (direct) marketing, verwerken wij
      Persoonsgegevens van de Klant. Weekly Flower hanteert een online
      privacybeleid waarin informatie wordt verstrekt over de verwerking van
      Persoonsgegevens en de rechten die een Klant daarbij heeft.
  4. Garantie en aansprakelijkheid
    1. Voor
      zover wettelijk toegestaan is Weekly Flower niet aansprakelijk voor enige
      indirecte schade, met inbegrip van gederfde winst, misgelopen omzet en
      misgelopen kansen, ontstaan door een door haar geleverd product.
    2. Weekly
      Flower garandeert dat een door haar geleverde product geschikt is voor
      het doel waarvoor het op grond van de door Weekly Flower verstrekte
      informatie bestemd is en garandeert dat de producten voldoen aan de
      eventuele wettelijke verplichtingen en andere overheidsvoorschriften die
      gelden voor dat gebruiksdoel.
    3. Klant is
      aansprakelijk voor de waardevermindering van een product die is ontstaan
      gedurende de Bedenktijd, als een behandeling van dat product door Klant
      verder is gegaan dan noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de
      werking daarvan vast te stellen.
    4. Klant is
      aansprakelijk voor ieder gebruik dat van zijn inloggegevens wordt
      gemaakt.
    5. Weekly
      Flower is wettelijk verplicht Klant eraan te herinneren dat Klant er
      recht op heeft dat een afgeleverd product voldoet aan de betreffende
      Overeenkomst.
  5. Wijziging VAN DEZE VOORWAARDEN
    1. Weekly
      Flower behoudt zich het recht voor deze Voorwaarden op elk moment te
      wijzigen. Voor zover wettelijk vereist zal Klant over wijzigingen vooraf
      worden geïnformeerd.
    2. Indien de
      in artikel 12.1 bedoelde wijziging een wezenlijke wijziging van de door Weekly
      Flower toegezegde prestatie inhoudt, zal Klant gerechtigd zijn de
      Overeenkomst op te zeggen voordat de betreffende wijziging jegens Klant
      effect verkrijgt.
    3. Het
      verdient aanbeveling voor Klant om de Website regelmatig te raadplegen om
      te borgen dat Klant op de hoogte is van de meest recente versie van de
      Voorwaarden. 
  6. ONTBINDING
    1. Indien de
      Klant zijn verplichtingen onder een Overeenkomst, bijvoorbeeld de
      betalingsverplichting, niet nakomt dan is Weekly Flower gerechtigd om
      Klant middels een ingebrekestelling de gelegenheid te geven om binnen een
      door Weekly Flower gestelde termijn alsnog aan zijn verplichtingen te
      voldoen, en indien nakoming uitblijft, de Overeenkomst buiten rechte te
      ontbinden.
    2. Weekly
      Flower behoudt zich te allen tijde het recht voor om naast ontbinding van
      de Overeenkomst ook volledige vergoeding van alle schade, met inbegrip
      van incassokosten, op Klant te verhalen.
  7. OVERIGE BEPALINGEN
    1. Op
      afwijkende en/of aanvullende bedingen kan door Klant slechts een beroep
      worden gedaan indien en voor zover deze door Weekly Flower uitdrukkelijk
      zijn aanvaard.
    2. Andere
      algemene voorwaarden dan deze Voorwaarden zijn niet van toepassing. Voor
      zover noodzakelijk wijst Weekly Flower de toepasselijkheid van algemene
      (inkoop)voorwaarden van Klant uitdrukkelijk van de hand.
    3. Niets in
      deze Voorwaarden beoogt een overdracht of licentie van
      intellectuele-eigendomsrechten van Weekly Flower ten gunste van Klant te
      bewerkstelligen of tot stand te doen komen. Weekly Flower behoudt zich te
      dien aanzien uitdrukkelijk alle rechten voor.
    4. Een
      Overeenkomst, of enige rechten en verplichtingen daaronder, mag/mogen
      door Klant niet worden overgedragen aan een derde zonder uitdrukkelijke
      voorafgaande toestemming van Weekly Flower.
    5. Weekly
      Flower is gerechtigd haar rechten en verplichtingen onder een
      Overeenkomst (deels) over te dragen aan een derde. Klant stemt hiermee
      in, welke instemming voor zover vereist tevens als medewerking
      kwalificeert. Een dergelijke overdracht tast de geldigheid van een
      Overeenkomst niet aan.
    6. De klant is op de hoogte van de risico’s die sommige bloemen met zich meebrengen en accepteert dat hij verantwoordelijk is voor de keuze om de bloemen in huis te nemen. Weekly Flower is niet aansprakelijk voor eventuele schade bij dieren of kinderen.
  8. GESCHILLEN EN TOEPASSELIJK
    RECHT
    1. Op alle
      Overeenkomsten en daaruit voortvloeiende verbintenissen, alsook deze
      Voorwaarden, is Nederlands recht van toepassing.
    2. De
      rechtbank te Rotterdam is uitsluitend bevoegd van eventuele geschillen
      tussen Weekly Flower en Klant, voortvloeiende uit dan wel anderszins
      verband houdende met de Overeenkomst, kennis te nemen, tenzij op grond
      van dwingendrechtelijke bepalingen een andere rechter bevoegd is.

 

wijzig DE GROOTTE

Let op! Je kunt je de grootte van jouw boeket tot 5 dagen voor de eerstvolgende bezorging wijzigen. Doe je dit later dan dat? Dan ontvang je nog één keer het ‘oude’ boeket.

wijzig jouw boeket

Let op! Je kunt je boeket tot 5 dagen voor de eerstvolgende bezorging wijzigen. Doe je dit later dan dat? Dan ontvang je nog één keer het ‘oude’ boeket.

wijzig adres

laat ons weten waarom je stopt

laat ons weten waarom je pauzeert